saglikliyasamhatti
+90 533 287 04 66 / +90 312 316 17 63
Çocukların Beslenmesine Dikkat Edin
Çocukların Beslenmesine Dikkat Edin
Çocukların küçük yaşta beslenmeleri çok önemlidir. Onları istediği yiyecekler yerine , onlar için daha sağlıklı yiyeceklere yönlendirmek aile bireyleri için çok önemli bir husustur. Sağlıksiz yiyecekler yerine daha sağlıklı yiyeceklere nasıl yönlendirebiliriz seçeneklerini aşağıda maddeler halinde inceleyebilirsiniz.

 Çocukların Beslenmesine Dikkat Edin

     Çocukların sağlıklı beslenme alışkanlığı kazanmaları için zorlu mücadeleler veren anne ve babalar, bunu nasıl sağlayacaklarını bilemediklerinden ve çoğu zaman kendi hataları sebebi ile mevcut durumu daha da zorlaştırırlar. Egzersiz de benzer zorlukları yaşıyorsanız, aşağıda sıraladığımız temel kurallar bu durumların üstesinden gelmenize yardımcı olabilecektir.

Besinleri satın alırken dikkat edin !

     Evet satın alınan besinleri seçerken tamamen sizin kontrolünüzde olmalı ve sağlıklı bir şekilde hazırlanarak sunulmalıdır. Çocuklar genelde sağlıksız , sevdikleri besinlerin alınması konusunda inatçı ve fevri davranışlarda psikolojik olarak sizleri yönlendirse de bu tür alışverişlere giderken onları yanınızda götürmemeniz onları firenlemenize yardımcı olabilir. Çocukların karınlarını doyurmak için mutfağa gittiklerinde sadece sağlıklı olduğunu düşündüğünüz yiyecek ve içeceklere yöneltmelisiniz. Hazırda bu yiyecekleri barındırarak mutfağınızda ve dolaplarınızda onları doğru yiyeceğe yönlendirmeyi terich etmelisiniz. Onların istedikleri yiyecekleri de arada sırada çocuklarınıza vererek ödüllendirebilirsiniz.

     Gıda tercihleri yaşamın ilk yıllarında, bebeklik döneminde gelişmeye başlar. Ona yeni besinleri farklı şekillerde tekrarlayarak ikram edin. Ona bunları yemesi için baskı yapmayın, sadece biraç lokma teklif etmeyi deneyin.

Tatlı tüketimini Normalleştirin !

     Arada bir tatlı besinleri tüketmesine izin verin. Ama bunu yemek sonrası bir ödül mantığı ile yapmayın. Çünkü bu durumda çocuğun tatlı ve besine verdiği değeri arttırmış olursunuz. Yemekleri kategorize etmeyin ve yemeklerle ilgili olabildiğince doğal olmaya çalışın.

Çocupunuza sevginizi gösterin.

     Gıdaları ödül yada sevginizi gösterme amaçlı kullanmayın bunu yaparsanız, çocuğunuzun stres ve diğer duygularla başa çıkarken yemeklere sarılmasına neden olursunuz. Çocuklarınıza onları sevdiğinizi söylemenin farklı yollarını keşfedin. Onlara sarılın, övün ve ilgi gösterin.

Tv ve internete kısıtlama getirin

     Bunlar, sağlıksız beslenme ve yetersiz fiziksel aktivitenin temel kaynaklarıdır. Araştırmalar gösteriyor ki TV ve internetin sınırlandırdığı çocuklar daha sağlıklı oluyor ve daha az şişmanlıyor. Üstelik bunları sınırlandırdığınızda beraberce yapabileceğiniz aktivitelere daha fazla zamanınız kalacaktır.

     Tabağınızdaki bitir kuralını kaldırın Geleneksel olarak tabaktakilerin bitirilmesi pek çocuğumuzun uyguladığı bir alışkanlıktır. Yapmayın, çocuğunuz doyduğunu söylüyorsa tabağındakini bitirmesi konusunda ısrarcı olmayın. Çünkü bu tutum çocukta doyma hissinin gelişimine ve vücudun sesini dinlemeyi öğrenmesine zarar verir. Bu konuda serbest bırakılan çocuklar diğerlerine göre daha az aşırı yemek yeme eğiliminde olurlar böylece ilerde obezite riski daha az olmaktadır.

Kaynak ;  Ayşegül Bahar Beslenme Uzmanı ve Diyetisyen Anne Bebek Dergisi yazısından alıntıdır.

 

Bu Sayfa 141 kez ziyaret edilmiştir.
Tarih: 17.10.2017 20:40:16
23
© Opti Naturel. 2016 tüm hakları saklıdır.
Pin
Our contact details Headquarters Address: örnekmahallesiadalıHalil Cad. No: 2/B Telsizler / Altındağ - Ankara
+90 533 287 04 66 / +90 312 316 17 63
info@optinaturel.com.tr
FacebookTwitterInstagramGoogle Play
Nano Medya